Η φθινοπωρινή περίοδος στην Ελλάδα είναι δεν είναι τόσο δύσκολη για τους ποδηλάτες όσο στις βορειότερες χώρες της Ευρώπης που πρέπει πάντοτε να αντιμετωπίζουν ψυχρότερες θερμοκρασίες, αυξημένες βροχές και μεγαλύτερες ώρες σκοτάδι. Παρ’ όλα αυτά η διατήρηση επαρκούς φωτισμού είναι απαραίτητη και απαιτεί την κατάλληλη δοκιμή και συντήρηση κάθε χρόνο.
Μπαταρίες
Η συντριπτική πλειοψηφία των φώτων ποδηλάτου που πωλούνται τώρα περιέχουν επαναφορτιζόμενες μπαταρίες ιόντων λιθίου παρόμοιες με εκείνες που τροφοδοτούν τα κινητά τηλέφωνα. Αυτές οι μπαταρίες μπορούν να κατασκευαστούν αρκετά μικρές και αρκετά ελαφριές ώστε να διατηρούν αρκετή φόρτιση για να δώσουν αποδεκτούς χρόνους λειτουργίας για τους περισσότερους ποδηλάτες και μπορούν εύκολα να φορτιστούν με καλώδιο USB από τον υπολογιστή ή το φορτιστή του κινητού σας.
Ωστόσο, πρέπει να δώσετε προσοχή με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Όταν τελειώσει ο χειμώνας και δεν χρησιμοποιείτε τα φώτα το καλοκαίρι, θα πρέπει να λάβετε υπόψη τις οδηγίες του κατασκευαστή για το τι πρέπει να κάνετε για να διατηρήσετε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Τα περισσότερα από αυτά θα έχουν ειδικές λειτουργίες για το πως πρέπει να το κλείνετε για περισσότερο από ένα μήνα. Αυτό βάζει την μπαταρία σε διαφορετική κατάσταση – μια που θα της επιτρέψει να επαναφορτιστεί σωστά μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Μπορεί να είναι ένα ακριβό λάθος εάν δεν ακολουθείτε τις οδηγίες, καθώς συνήθως αποτελεί προϋπόθεση της εγγύησης.
Μπροστινά φώτα
Τα μπροστινά φώτα πρέπει να επιλέγονται προσεκτικά και να λαμβάνετε υπόψη το είδος της νυχτερινής ποδηλασίας που πρόκειται να κάνετε. Εάν πρόκειται να κάνετε ποδηλασία μόνο σε αστικές περιοχές, το κύριο μέλημά σας είναι να σας βλέπουν οι άλλοι οδηγοί. Εάν πρόκειται να οδηγήσετε σε επαρχιακούς δρόμους και μονοπάτια, τότε θα θέλετε ένα φως που θα σας βοηθήσει να βλέπετε – θα θέλετε ένα φως που να είναι αρκετά φωτεινό για να δείχνει τις λακκούβες στους δρόμους και για να έχετε ορατότητα στις στροφές!
Με την πρόοδο των επαναφορτιζόμενων μπαταριών λιθίου και της τεχνολογίας LED, είναι πλέον δυνατό για τους κατασκευαστές να παράγουν εξαιρετικά υψηλής ισχύος φώτα. Για αστική χρήση, αυτά δεν είναι απαραίτητα και είναι πιθανό να θαμπώσουν επικίνδυνα τους άλλους οδηγούς (κάτι που δεν είναι νόμιμο!). Είναι επίσης πιθανό να είναι βαρύτερα από ένα απλό φως και κοστίζουν αναλογικά περισσότερο. Ένα μπροστινό φως που παράγει έως και 300-500 lumens με λειτουργία αναβοσβήματος είναι άφθονο για τους περισσότερους αστικούς ποδηλάτες, και αν έχετε περισσότερα από ένα φως ως εφεδρικό είναι επίσης καλή ιδέα. Οι επαναφορτιζόμενες μπαταρίες λιθίου δεν ξεθωριάζουν το φως αργά όταν εξαντληθούν – απλά σταματούν. Έτσι δεν έχετε πολύ προειδοποίηση.
Εάν πρόκειται να οδηγήσετε σε επαρχιακούς δρόμους δίχως επαρκή ή καθόλου φωτισμό, μπορείτε να σκεφτείτε έναν διαφορετικό τύπο φωτός. Αυτές οι περιστάσεις απαιτούν ένα φως με μια φωτεινή, επίπεδη δέσμη που σβήνει προς τα πλάγια και μπορεί να εστιαστεί σε ένα σημείο στο δρόμο μπροστά σας. Τα φώτα LED διαφέρουν από τα παλαιότερα φώτα τύπου νήματος επειδή είναι πιο δύσκολο να εστιάσετε με ακρίβεια. κάποιο φως θα ξεφύγει πάντα από το προβλεπόμενο εστιακό σημείο και θα μπορούσε να εκθαμβώσει άλλους οδηγούς.
Τα περισσότερα από τα πολύ υψηλής ισχύος φώτα έχουν σχεδιαστεί για χρήση μόνο εκτός δρόμου και κατά συνέπεια είναι ακατάλληλα για το δρόμο. Έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε οι ποδηλάτες να μπορούν να βλέπουν έγκαιρα επικίνδυνα χαμηλά κλαδιά που κρέμονται καθώς και όλα τα δέντρα στο πλάι της διαδρομής. Το πρόβλημα είναι ότι ένας ασυνείδητος ποδηλάτης μπορεί να βάλει το υψηλής ισχύος φως στο μπροστινό μέρος του ποδηλάτου που οδηγεί στο δρόμο και να θαμπώσει όλους τους άλλους οδηγούς.
Πίσω φώτα ποδηλάτου
Ενώ ο αριθμός των lumens αυξάνεται σταθερά για τα μπροστινά φώτα ποδηλάτου, τα πίσω φώτα δεν έχουν δει το ίδιο επίπεδο ανάπτυξης αν και τα περισσότερα διαθέσιμα φώτα έχουν τώρα μπαταρίες ιόντων λιθίου με λειτουργικότητα φόρτισης USB. Αυτό οφείλεται πιθανώς στο γεγονός ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν αποδεχτεί το όριο που επιβάλλεται από τη βιομηχανία 0,5 watt για τη φωτεινότητα του πίσω φωτός.
Ωστόσο, έχουν αρχίσει να φθάνουν μερικές τεχνολογικές εξελίξεις που είναι ενδιαφέρουσες.
Ορισμένα πίσω φώτα έχουν λειτουργία όταν φρενάρετε και αυξάνεται ανάλογα η φωτεινότητα του φωτός. Αυτό, όπως πολλές άλλες βελτιώσεις είναι πιο πιθανό να μας κάνει να αισθανόμαστε πιο ασφαλείς από ότι στην πραγματικότητα αλλά τελικά, οτιδήποτε τραβάει το βλέμμα ενός άλλου οδηγού θα πρέπει να θεωρείται θετικό. Ωστόσο, σε ορισμένα κράτη όπως η Γερμανία δεν επιτρέπουν να έχετε φώτα που αναβοσβήνουν.
Η Garmin έχει αναπτύξει ένα οπίσθιο φως που περιλαμβάνει ένα ραντάρ για να προειδοποιεί τον ποδηλάτη μέσω της οθόνης της συσκευής στο τιμόνι ότι ένα όχημα πλησιάζει από πίσω. Το ίδιο το φως, όταν συνδυάζεται με υπολογιστή Garmin ρυθμίζει επίσης τη φωτεινότητά του ανάλογα με το διαθέσιμο φως στο περιβάλλον.
Αξίζει να θυμόμαστε ότι μόνο τα ποδήλατα επιτρέπεται να δείχνουν ένα κόκκινο φως που αναβοσβήνει προς τα πίσω, οπότε είναι ένας μεγάλος διαφοροποιητής για τα μάτια των οδηγών σε δύσκολες συνθήκες. δεν θα σε περάσουν για κάτι που κινείται πιο γρήγορα. Επομένως, είναι λογικό να έχετε πάντα ένα πίσω φως που αναβοσβήνει ακόμα κι αν έχετε ένα με σταθερό φως. Ο συνδυασμός αυτών των δύο διευκολύνει επίσης τον οδηγό να εντοπίσει τη θέση σας.
Φώτα με δυναμό
Πλέον αρκετές εταιρείες κατασκευάζουν πιο αποτελεσματικά δυναμό ενσωματωμένα στο κέντρο ρου εμπρόσθιου τροχού και έτσι επιταχύνθηκε η ανάπτυξη του συστήματος χωρίς μπαταρίες.
Έτσι, ενώ εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα τα παραδοσιακά δυναμό τα ενσωματωμένα δυναμό στο κέντρο του εμπρόσθιου τροχού – σας κόβουν λιγότερη ταχύτητα και δεν φθείρουν το ελαστικό σας. Τα περισσότερα συστήματα έχουν πλέον χαρακτηριστικά όπως η αυτόματη εναλλαγή μεταξύ τρόπων νυκτερινής και ημερήσιας οδήγησης και τεχνολογίες «standlight». έτσι τα φώτα σας δεν σβήνουν όταν σταματάτε. Υπάρχουν ακόμη και μοντέλα με σημεία φόρτισης USB, ώστε να μπορείτε να φορτίζετε το κινητό σας τηλέφωνο ή τη μονάδα GPS ενώ βρίσκεστε εν κινήσει.
Χρήση φώτων ποδηλάτου
Τα φώτα ποδηλάτου με μπαταρία, είτε πρόκειται για τον συμβατικό τύπο είτε για νεότερα επαναφορτιζόμενα φώτα, είναι γενικά κατασκευασμένα έτσι ώστε να μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα από το ποδήλατό σας χωρίς να απαιτούνται εργαλεία. Υπάρχουν λόγοι ασφαλείας για αυτό (θα κλαπούν εάν παραμείνουν στο ποδήλατο) και ίσως χρειαστεί να τα αφαιρείτε τακτικά για να επαναφορτίσετε / αλλάξετε τις μπαταρίες.
Τα περισσότερα μπροστινά φώτα με μπαταρία είναι «σχεδιασμένα» για να τοποθετούνται πάνω στο τιμόνι. Τα πίσω φώτα της μπαταρίας συνήθως στερεώνονται στο στήριγμα της σέλας.
Τα φώτα με δυναμό είναι βιδωμένα στο ποδήλατό σας. Ο λόγος είναι ότι έχουν καλώδια που τα συνδέουν με το δυναμό και δεν χρειάζεται να μετακινηθούν όταν τοποθετηθούν. Γι ‘αυτό και οι προβολείς δυναμό είναι τοποθετημένοι στην κορυφή του πιρουνιού. Ομοίως, τα πίσω δυναμό φώτα είναι συνήθως βιδωμένα στον πίσω λασπωτήρα ή σχάρα.
Επίσης υπάρχουν και φώτα που τοποθετούνται στο κράνος ωστόσο, ένα φως πάνω από το κεφάλι ενός ατόμου, σε κάποιο σημείο θα διασχίσει το επίπεδο των ματιών ενός άλλου ατόμου – και συνήθως όταν είναι αρκετά κοντά θα είναι εκθαμβωτικά επικίνδυνα.
Έτσι, εκτός αν ποδηλατείτε σε μονοπάτια στο δάσος στο σκοτάδι, σκεφτείτε άλλους οδηγούς και τοποθετήστε το ισχυρότερο φως σας στο τιμόνι, περιορίζοντας ταυτόχρονα την ισχύ στο φως που έχετε στο κράνος σας στο ελάχιστο απαραίτητο (μεταξύ 10 και 50 lumens) για επιπλέον ορατότητα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι τα ισχυρά φώτα που έχουν τοποθετηθεί στο κράνος δεν κάνουν τίποτα για να βοηθήσουν τους οδηγούς που βλέπουν ένα φως που δεν είναι μόνο εξαιρετικά ψηλά από το έδαφος, αλλά συνεχίζει να κινείται καθώς ο αναβάτης κοιτάζει πάνω από τον ώμο του.