
Η τεχνολογία που φοριέται δεν είναι κάτι καινούργιο για τα ρούχα ποδηλασίας – από ανιχνευτές καρδιακών παλμών και φυσικής κατάστασης μέχρι μπουφάν που φωτίζονται με LED . Αλλά τα ρούχα με μηχανισμούς αλλαγής ταχυτήτων είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Συγκεκριμένα: γάντια και άλλα είδη που περιλαμβάνουν ασύρματα χειριστήρια για τη λειτουργία ηλεκτρονικών συστημάτων αλλαγής ταχυτήτων..
Το 2007, η Pearl Izumi λάνσαρε ένα ποδηλατικό σορτς με ενσωματωμένο MP3 player , με χειριστήρια στον μηρό.
Αλλά η ασύρματη τεχνολογία επιτρέπει μια πιο σύγχρονη προσέγγιση. Η SRAM ήταν η πρώτη που πρόσφερε ασύρματη αλλαγή ταχυτήτων, με την εισαγωγή του eTap το 2015. Τόσο η Shimano όσο και η Campagnolo ετοιμάζουν επίσης σχέδια για ασύρματες αλλαγές ταχυτήτων.

Ο σχεδιασμός της SRAM θα ενσωμάτωνε το μοχλό αλλαγής ταχυτήτων σε ένα γάντι.
Τον Ιανουάριο του 2013, όταν η SRAM προφανώς ήταν σχεδόν έτοιμη για την ανάπτυξη του eTap, κατέθεσαν αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας 13/750.648, «Συσκευή ελέγχου για ποδήλατο και μεθόδους», με τον Kevin Wesling ως μοναδικό εφευρέτη. Ο Wesling είναι επί του παρόντος ο παγκόσμιος διευθυντής προηγμένης ανάπτυξης της SRAM.
Η εφαρμογή εμφανίζει μια φορητή συσκευή ελέγχου που επικοινωνεί ασύρματα με τα εξαρτήματα του ποδηλάτου, ειδικότερα τους εκτροχιαστές. Παρουσιάζονται διάφορες εκδόσεις, με αυτή που περιγράφεται με τη μεγαλύτερη λεπτομέρεια να ενσωματώνεται σε γάντι. Μια έκδοση με κράνος που δέχεται φωνητικές εισόδους μέσω μικροφώνου είναι μια άλλη εφαρμογή, αν και περιγράφεται με λιγότερες λεπτομέρειες.
Το γάντι χρησιμοποιεί πολλά απτικά κουμπιά στα άκρα των δακτύλων, συνδεδεμένα με έναν επεξεργαστή, έναν πομπό και μια μπαταρία, που φαίνονται στο πίσω μέρος του γαντιού. Οι τύποι κουμπιών μπορεί να είναι ευαίσθητοι στην πίεση διακόπτες, όπως μηχανικοί και πιεζοηλεκτρικοί, που λειτουργούν πιέζοντας το άκρο του δακτύλου σε μια σκληρή επιφάνεια. Εμφανίζονται επίσης αισθητήρες αγώγιμου τύπου που λειτουργούν αγγίζοντας δύο άκρα δακτύλων μεταξύ τους. Άλλοι αισθητήρες που οραματίστηκαν χρησιμοποιούν την επιτάχυνση ή την αλλαγή θέσης για να ξεκινήσουν μια αλλαγή. Αυτά είναι ενσωματωμένα σε δεξιά και αριστερά γάντια, για τον έλεγχο των μπροστινών και πίσω εκτροχιαστών αντίστοιχα, ή και οι δύο εκτροχιαστές μπορούν να ελεγχθούν με κουμπιά σε ένα μόνο χέρι. Τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα μπορεί να είναι αφαιρούμενα για να επιτρέπεται το πλύσιμο του γαντιού.

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της SRAM αναφέρει επίσης έναν φωνητικό μετατροπέα που ελέγχεται με κράνος.
Εν τω μεταξύ, η Campagnolo παρουσίασε ένα ανταγωνιστικό σύστημα, σε μια κατάθεση του 2019, US 16/419.675 Συσκευή Ελέγχου Ποδηλάτου (μια αίτηση για ιταλικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας κατατέθηκε ένα χρόνο νωρίτερα). Ο Christian Marangon και ο Fabiano Fossato είναι οι εφευρέτες.
Η σαφής διαφορά σε σύγκριση με το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας SRAM, το οποίο αναφέρει ο Campagnolo, είναι ότι το σχέδιο είναι μια μονοκόμματη μονάδα. Οι διακόπτες, ο πομπός και όλα τα άλλα ηλεκτρονικά περιέχονται σε μια θήκη που δένει σε ένα δάχτυλο/αντίχειρα. Το pod μπορεί προαιρετικά να περιλαμβάνει μια οθόνη παρόμοια με αυτές στα κομπιουτεράκια ποδηλάτου για να εμφανίζει μετρήσει, όπως ταχύτητα, απόσταση ή σχέση μετάδοσης.
Ο σχεδιασμός Campy εξαλείφει τα καλώδια κάτω από το πίσω μέρος του γαντιού που έχει η SRAM. Αλλά φυσικά, αυτό απαιτεί να στερεωθεί ο λοβός σε ένα δάχτυλο ή στον αντίχειρα – για παράδειγμα, χρειάζεται προσοχή όταν πιάνετε το χέρι στην πίσω τσέπη σας για ένα σνακ. Εάν η συσκευασία μπορούσε να μικρογραφηθεί αρκετά, θα μπορούσε να παραμείνει διακριτική.

Η Campagnolo περιγράφει μια μεγάλη ποικιλία τύπων αισθητήρων και επαφής για τις αλλαγές ταχυτήτων, συμπεριλαμβανομένων των μαγνητικών τύπων.
Η Campampagnolo θέλει να κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας την τεχνολογία μετατόπισης των άκρων των δακτύλων.
Δεν έχουν όμως εμφανιστεί δείγματα κανενός από αυτούς τους φορετούς διακόπτες αλλαγής ταχυτήτων. Η SRAM υπέβαλε την αίτησή της για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας πριν από περίπου δώδεκα χρόνια, υποδηλώνοντας ότι μπορεί να μην έχουν έντονο ενδιαφέρον για την εμπορευματοποίηση του σχεδίου. Η SRAM αρνήθηκε να σχολιάσει αυτήν την αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, όπως είναι κοινή πρακτική.
Οι αιτήσεις για διπλώματα ευρεσιτεχνίας της Campagnolo είναι λιγότερο από έξι ετών, αλλά η εταιρεία δεν έχει ακόμη κυκλοφορήσει την ασύρματη ηλεκτρονική μετατόπιση – εάν και όταν το κάνουν, ίσως μια επιλογή δακτύλου θα είναι μια επιλογή. Ο Campagnolo αρνήθηκε επίσης να σχολιάσει.
Η ασύρματη αλλαγή ταχυτήτων, θεωρητικά, ανοίγει τη δυνατότητα τρίτων να διεισδύσουν στις πωλήσεις ταχυτήτων, προσφέροντας wearables (ή τοποθετημένα σε μπάρες pods) που μπορούν να επικοινωνούν με τους ηλεκτρονικούς εκτροχιαστές των μεγάλων εμπορικών σημάτων. Ένα μικρό ηλεκτρονικό gadget πιθανότατα παρουσιάζει χαμηλότερο εμπόδιο στην είσοδο από την παραγωγή ενός ολόκληρου συμβατού μοχλού φρένου/ αλλαγής ταχυτήτων – αν και τα ιδιόκτητα ασύρματα πρωτόκολλα όπως το Airea της SRAM σίγουρα παρουσιάζουν εμπόδια. Θα μπορούσε να υπάρξει μια ευκολότερη διαδρομή εάν η Campagnolo ή η Shimano χρησιμοποιήσουν μια υπάρχουσα τεχνολογία όπως το ANT+ ή το Bluetooth.
Τα προϊόντα μαϊμού με τις ηλεκτρονικές αλλαγές δεν είναι κάτι καινούργιο: Η Fairwheel Bikes of Tuscon, στην Αριζόνα, εισέβαλε στο Di2 της Shimano το 2010, λίγο μετά την κυκλοφορία του συστήματος από τη Shimano. Εν τω μεταξύ, παρόμοια με αυτό που αναφέρεται στις διαδικασίες της SRAM δείχνει προηγούμενα wearables, όπως την αίτηση ευρεσιτεχνίας ΗΠΑ 13/520900, “Hand Wearable Control Apparatus” – ένα γάντι με ένα δάχτυλο με ενσωματωμένα κουμπιά για τον έλεγχο του GPS και παρόμοιες λειτουργίες.
Η Campagnolo ή η SRAM χρησιμοποιούν τις αιτήσεις τους για διπλώματα ευρεσιτεχνίας ως μέρος μιας στρατηγικής πνευματικής ιδιοκτησίας για να εμποδίσουν άλλους να εισέλθουν στον χώρο του ασύρματου μοχλού αλλαγής ταχυτήτων, με μικρή πρόθεση να παράγουν πραγματικά τα φορητά αντικείμενα; Ή μήπως είναι στον ορίζοντα αλλαγές ταχυτήτων με ένα κλικ; Μόνο ο χρόνος θα δείξει