Μετάβαση στο περιεχόμενο
Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Πλέξιμο τροχών με δισκόφρενα

  • από

Πρέπει να λάβετε υπόψη ότι η κύρια πίεση στους μπροστινούς τροχούς προέρχεται από τον ρότορα του δισκόφρενου. Καθώς ο τροχός κινείται προς τα εμπρός, η δύναμη πέδησης τραβάει πίσω τον ρότορα και στους εμπρόσθιους τροχούς πρέπει να αντιμετωπίσετε αυτήν τη δύναμη πέδησης μόνο στην πλευρά μετάδοσης κίνησης (δεξιά πλευρά). Στη μη κινητήρια πλευρά του τροχού (αριστερή πλευρά) οι ακτίνες που σπρώχνονται (leading spokes) είναι με τις κεφαλές προς τα μέσα. Με αυτόν τον τρόπο όταν πατάτε φρένο το καμπυλωτό τμήμα στις ακτίνες και στις δύο πλευρές του κέντρου υποστηρίζονται από τις φλάντζες, βελτιστοποιώντας την αντίσταση στη δύναμη πέδησης.

Ωστόσο στον οπίσθιο τροχό και οι δύο πλευρές πρέπει να να είναι έτσι πλεγμένες ώστε να αντισταθούν σε αυτήν την ειδική κατεύθυνση της δύναμης. Για τις πίσω ακτίνες της πλευράς μετάδοσης κίνησης (δεξιά πλευρά) πρέπει οι κεφαλές των ακτίνων που σπρώχνονται (leading spokes) να είναι προς τα έξω για να χειριστούν τις δυνάμεις κίνησης όταν κάνετε πετάλι και όπως πιθανότατα έχετε ήδη καταλάβει όπως και στον εμπρόσθιο τροχό στη μη κινητήρια πλευρά του τροχού (αριστερή πλευρά) οι ακτίνες που σπρώχνονται (leading spokes) είναι με τις κεφαλές προς τα μέσα.

Συστάσεις της Shimano

Η Shimano συνιστά ένα συγκεκριμένο πλέξιμο ακτίνων για κάθε πλευρά κάθε τροχού στις Οδηγίες σέρβις Hydraulic Disc Brake – BR-M765. Ένα ζήτημα που θα αντιμετωπίσουν οι περισσότεροι που πλέκουν τροχούς όταν εργάζονται με αυτό το μοτίβο είναι ότι το πλέξιμο του πίσω τροχού γίνεται από τη μια πλευρά στην άλλη, αντί από το εσωτερικό προς το εξωτερικό, όπως ήταν η συνήθης πρακτική με τους τροχούς ποδηλάτων για χρόνια.

Shimano lace pattern

Ο στόχος αυτού του σχεδίου είναι να διατηρούνται σε πλήρη τάση οι εξωτερικές ακτίνες σε κάθε αντίστοιχη πλευρά κατά το φρενάρισμα και να αλλάζει μόνο η κινητήρια πλευρά του πίσω τροχού.

Συστάσεις της DTSwiss

Μόνο εφαπτομενικές ή διασταυρούμενες ακτίνες θα πρέπει να χρησιμοποιούνται όταν οι δυνάμεις μετάδοσης κίνησης ή πέδησης (δισκόφρενα) μεταδίδονται από το κέντρο στο στεφάνι. Όσο μεγαλύτερη είναι η εφαπτομένη των ακτίνων στη φλάντζα του κέντρου, τόσο πιο άμεσα μεταδίδονται οι δυνάμεις κίνησης και πέδησης. Για αυτόν τον λόγο, η ακτινική διάταξη (όταν δεν διασταυρώνονται οι ακτίνες μεταξύ τους) δεν πρέπει να χρησιμοποιείται στους μπροστινούς τροχούς με δισκόφρενα ή στους πίσω τροχούς ανεξάρτητα από τον τύπο των φρένων που χρησιμοποιούνται.