Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Γιατί χρειάζεστε πιο κοντούς δισκοβραχίονες

  • από
Γιατί χρειάζεστε πιο κοντούς δισκοβραχίονες

Κάθε ποδηλάτης αναζητά περισσότερη ταχύτητα, καλύτερη αντοχή και μεγαλύτερη άνεση στο ποδήλατό του, επομένως τι αλλαγές μπορεί να κάνει ένας μηχανικός ποδηλάτου στο ποδήλατό σας για να σας βοηθήσει να πετύχετε αυτούς τους στόχους;

Είναι σχετικά εύκολο να κάνετε κάποιες ρυθμίσεις, όπως η θέση σέλας και το ύψος του τιμονιού, ωστόσο, υπάρχουν πολλές άλλες αλλαγές που θα μπορούσαμε να προτείνουμε και οι οποίες απαιτούν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα λεγόμενα κάποιου, επειδή δεν μπορεί πάντα να δοκιμαστεί εύκολα και απαιτεί επιπλέον κόστος για νέα ή διαφορετικά εξαρτήματα.

Η κοινή λογική υπαγορεύει ότι όσο μεγαλύτερο είναι το μέγεθος του σκελετού και όσο ψηλότερος ο αναβάτης, τόσο μεγαλύτεροι είναι οι βραχίονες. Οι βραχίονες με μήκος 170mm και 172,5mm φαίνεται να είναι πιο κοινοί. Ωστόσο για κάποιον που έχει ύψος 192cm θα επιλέξει βραχίονες 175mm αλλά αυτά τα ενδεικτικά μήκη βραχιόνων δεν είναι απαραίτητα τα καλύτερα αναλόγως το ύψος του αναβάτη.

Υπάρχουν πολλές ενδείξεις για το αντίθετο. Υυπάρχει μια αναδυόμενη τάση για τη χρήση μικρότερων βραχιόνων, ιδιαίτερα στο Τρίαθλο και (TT) αγώνες χρονομέτρου. Αλλά πλέον σε όλο το ευρύτερο φάσμα των ποδηλάτων δρόμου, αναδεικνύονται τα οφέλη των μικρότερων βραχιόνων για τους ποδηλάτες. Αυτό είναι λογικό διότι μπορούν να επιτρέψουν στον αναβάτη να υιοθετήσει μια πιο αεροδυναμική θέση κάτω κορμού με μειωμένη μετωπιαία περιοχή. Μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στη μείωση των συμπτωμάτων κραδασμούν του ισχίου στην κορυφή της διαδρομής του πεντάλ.

Γιατί χρειάζεστε πιο κοντούς δισκοβραχίονες 02

Για παράδειγμά μια μείωση 30mm στη διάμετρο διαδρομής του πεντάλ μπορεί να δημιουργήσει ένα άνοιγμα 6° της γωνίας του ισχίου. Χρησιμοποιώντας μικρότερους βραχίονες σημαίνει ότι η ταχύτητα του ποδιού μειώνεται όταν κάνετε πεντάλ.

Η αλλαγή του μήκους του βραχίονα δεν έχει άμεση επίδραση στην μεταβολή της ισχύς (watt) και τελικά ο ποδηλάτης είναι αυτός μπορεί να επιλέξει μόνος του την ταχύτητα στροφαρίσματος του πεντάλ. Θεωρητικά θα είναι σε θέση να παράγει περισσότερη ισχύς χρησιμοποιώντας βραχίονες 145mm από ότι με βραχίονες 170mm.

Συνοπτικά η μετάβαση σε κοντύτερους βραχίονες λύνει ένα σωρό προβλήματα προσαρμογής του ποδηλάτου στο σωματότυπό σας, βελτιώνει την αεροδυναμική, και είτε διατηρεί είτε βελτιώνει τη μέγιστη απόδοση ισχύος σας.

Ίσως είναι μία πολύ καλή επιλογή, οπότε ακούγεται υπέροχο στη θεωρία, αλλά να είστε βέβαιοι ότι πολλοί ποδηλάτες έχουν μια διαρκή και ανυποχώρητη πεποίθηση και πολλοί είναι πεπεισμένοι ότι απλά θα χρειαστούν μεγαλύτερους βραχίονες για μεγαλύτερο μοχλό, που σας δίνει ένα καλύτερο μηχανικό πλεονέκτημα. Αυτό εν μέρει είναι σωστό και σίγουρα ένας πιο κοντός βραχίονας είναι πιο δύσκολο να κινηθεί όπως και οι πιο κοντοί βραχίονες σε ένα μεγαλύτερο σκελετό απλώς θα φαίνονται σαν κάτι να πηγαίνει στραβά και θα είναι περίεργο σαν να οδηγείς ένα ποδήλατο τσίρκου.

Φυσικά το πόσο θα κοστίσει η αλλαγή και ποια άλλα εξαρτήματα θα χρειαστείτε, αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Θα πρέπει σίγουρα να πειραματιστείτε και να συγκρίνεται τα δεδομένα χρησιμοποιώντας ένα βατόμετρο. Προφανώς προτεραιότητα θα δώσετε στην άνεση και θα πρέπει επίσης να λάβετε κάποιες πληροφορίες σχετικά με τη θέση σας πάνω στο ποδήλατο και τις αλλαγές στις γωνίες του σώματος.

Μετάβαση στο περιεχόμενο