Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

ΑΠΟ ΤΑ ΦΡΕΝΑ ΖΑΝΤΑΣ ΣΤΟ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ: ΠΩΣ ΑΛΛΑΞΑΝ ΟΙ ΤΡΟΧΟΙ;

  • από
road disk brakes

Η εισαγωγή του δισκόφρενου έφερε μαζί του πολλές αλλαγές για να επωφεληθείτε από αυτό το ισχυρό νέο σύστημα φρένων. Οι τροχοί είναι ένα από τα εξαρτήματα που απαιτούσαν πλήρη ανακατασκευή με την εισαγωγή του ρότορα, κυρίως την αφαίρεση της επιφάνειας πέδησης στο πλευρικό τοίχωμα του στεφανιού και την εισαγωγή ενός συστήματος στερέωσης ρότορα στα κέντρα. Ομοίως, το δισκόφρενο έχει επίσης αλλάξει το στυλ οδήγησης – επιτρέποντάς σας να μπείτε στις στροφές πιο γρήγορα και να φρενάρετε αργότερα όσο ποτέ!

Πώς έχουν αλλάξει οι τροχοί των δισκόφρενων σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς τροχούς φρένων ζάντας;

1) ΝΕΑ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
Με την ευρεία αποδοχή και τη μετάβαση στο δισκόφρενο, υπήρξε μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι δυνάμεις φρεναρίσματος μεταδίδονται και κατανέμονται στους τροχούς. Σε έναν τροχό φρένου ζάντας, οι δυνάμεις κατανέμονται συμμετρικά στο κέντρο του τροχού με τη δαγκάνα του φρένου να πιάνει ομοιόμορφα το στεφάνι στην κάθε πλευρά του. Με τα δισκόφρενα, βλέπουμε ότι οι δυνάμεις στον τροχό έχουν αλλάξει δραματικά – μετακινώντας το φορτίο από την κεντρική θέση του στεφανιού στη μία πλευρά του κέντρου με τον ρότορα να απορροφά τις αρχικές δυνάμεις φρεναρίσματος και στη συνέχεια να μεταφέρεται μέσω του κέντρου, των ακτίνων, της στεφάνης και στη συνέχεια στα ελαστικά. Αυτή η αλλαγή στις δυνάμεις είχε ως αποτέλεσμα την αλλαγή των τμημάτων του συστήματος τροχών.

2) ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ Η ΖΑΝΤΑ
Εξαλείφοντας την ανάγκη για την περιοχή φρεναρίσματος στη ζάντα, η προσοχή στην αεροδυναμική οδήγησε στη δημιουργία ζαντών με φαρδύτερα ελαστικά και σαφώς πιο στρογγυλεμένο και περιγραμμένο σχήμα που αναπόφευκτα απαιτούν τη χρήση μεγαλύτερων ποσοτήτων σύνθετου υλικού. Χάρη σε αυτές τις ζάντες νέας γενιάς, αυτοί οι «μοντέρνοι» τροχοί όχι μόνο αποδίδουν καλύτερα αεροδυναμικά, αλλά, ειδικά με τους καθημερινούς αναβάτες, είναι επίσης πιο σταθεροί, ασφαλέστεροι και ευκολότεροι στο χειρισμό σε διάφορες συνθήκες ανέμου. Όλα αυτά επιτυγχάνονται χωρίς δραματική αύξηση του βάρους.

3) Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ
Με την εισαγωγή του δισκόφρενου, τα κέντρα έχουν γίνει ακόμη πιο σημαντικό μέρος της απόδοσης των τροχών. Τα κέντρα στους τροχούς φρένων στεφάνης έπρεπε μόνο να κυλούν ομαλά και να είναι ελαφριά. Με τα δισκόφρενα, τα κέντρα όχι μόνο πρέπει να κυλούν ομαλά και να είναι ελαφριά, αλλά τώρα δέχονται τις αρχικές δυνάμεις φρεναρίσματος που ασκούνται στον τροχό. Η αύξηση της διαμέτρου του κελύφους του κέντρου για τη στήριξη των αξόνων δίχως quick release, τη στήριξη του ρότορα και την αντοχή στις δυνάμεις φρεναρίσματος έχει ως αποτέλεσμα ένα πιο άκαμπτο, πιο αποτελεσματικό και αποδοτικό κέντρο.

4) ΚΑΙ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΚΤΙΝΕΣ;
Η αλλαγή στα δισκόφρενα επηρεάζει επίσης τις ακτίνες που απαιτούνται σε έναν τροχό. Αυτό είναι πιο εμφανές στον μπροστινό τροχό, όπου ο ρότορας δημιουργεί μία ασυμμετρία στον τροχό, όπως ήταν μέχρι τώρα και στον πίσω τροχό, ενώ η ανάγκη να αντέχει τις δυνάμεις φρεναρίσματος έχει ως αποτέλεσμα αυξημένο αριθμό ακτίνων και διαφορετικό σχέδιο πλέξης. Ο πίσω τροχός, δέχεται λιγότερη πίεση στο φρενάρισμα, απαιτεί επίσης αύξηση του αριθμού ακτίνων για να αντέξει τις δυνάμεις φρεναρίσματος.

Όπως καταλαβαίνετε, υπάρχουν πολλές διαφορές μεταξύ τροχών φρένου ζάντας και δισκόφρενου. Με τους τροχούς δισκόφρενου, υπάρχει σημαντική αύξηση στην ισχύ φρεναρίσματος τόσο σε βρεγμένες όσο και σε στεγνές συνθήκες που θα κάνουν την ποδηλασία ασφαλέστερη. Με την εξάλειψη της επιφάνειας πέδησης στο ίδιο το στεφάνι, τα σετ τροχών δισκόφρενου θα διαρκέσουν πολύ περισσότερο από έναν παραδοσιακό τροχό φρένου ζάντας. Τέλος, η μείωση του βάρους στο στεφάνι και η μετακίνησή του στο κέντρο κάνει τους τροχούς να επιταχύνουν πιο γρήγορα και με λιγότερη προσπάθεια, μειώνοντας την κούραση του αναβάτη κατά τη διάρκεια μίας διαδρομής.

Μετάβαση στο περιεχόμενο