Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

Οδηγός συντήρησης και επισκευής ελαστικών δρόμου tubeless

  • από
p zero race tlr

Τα ελαστικά Tubeless για ποδήλατα δρόμου είναι μια εξαιρετική αναβάθμιση για ένα ποδήλατο δρόμου. Τα πλεονεκτήματα περιλαμβάνουν αυξημένη πρόσφυση, χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και καλύτερη προστασία από σκασμένα λάστιχα. Η τοποθέτηση ελαστικών tubeless είναι μια γρήγορη και εύκολη διαδικασία, ωστόσο συχνά μας ρωτάνε σχετικά με τη συντήρηση και το μπάλωμα των ελαστικών tubeless.

Τι θα συμβεί αν πάθω λάστιχο;

Ένα τεράστιο πλεονέκτημα των ελαστικών tubeless για ποδήλατα δρόμου είναι ο μειωμένος κίνδυνος να πάθεις λάστιχο. Υπάρχουν δύο λόγοι για αυτό, πρώτον, καθώς δεν υπάρχει σαμπρέλα, ο κίνδυνος να τσιμπήσει το λάστιχο τη σαμπρέλα από κτυπήματα σε λακκούβες εξαλείφεται εντελώς. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι το στεγανωτικό λατέξ που χρησιμοποιείται διασφαλίζει ότι το ελαστικό παραμένει αεροστεγές και σφραγίζεται στο στεφάνι του τροχού. Το στεγανωτικό περιέχει μικροσκοπικά σωματίδια καουτσούκ που κλείνουν τις τρύπες και επιδιορθώνουν τα τρυπήματα εν κινήσει. Έχουν σχεδιαστεί για να σφραγίζουν τρύπες πλάτους έως και 2 mm περίπου, έτσι για τις πιο συνηθισμένες τρυπήματα, όπως ένα μικρό κομμάτι γυαλιού, πέτρας ή ένα αγκάθι, το στεγανωτικό θα φράξει αμέσως την οπή. Συχνά δεν θα ξέρετε ότι είχατε πάθει λάστιχο και μόνο όταν ολοκληρώσετε τη βόλτα σας και εντοπίσετε ένα μικρό υγρό εξόγκωμα στο ελαστικό, συνειδητοποιείτε ότι το στεγανωτικό έχει σφραγίσει μια τρύπα.

Φυσικά τα ελαστικά tubeless δεν είναι πλήρως ανθεκτικά στα τρυπήματα και το στεγανωτικό θα δυσκολευτεί να επιδιορθώσει μεγαλύτερες σχισμές. Η υψηλή πίεση αέρα μπορεί να πιέσει το στεγανωτικό να βγει προς τα έξω αντί να σφραγίσει μεγαλύτερες τρύπες. Η πίεση μπορεί να πέσει ελαφρά καθώς χάνεται λίγος αέρας και, επομένως, να επιτρέψει στο στεγανωτικό να σφραγίσει την τρύπα και είναι ακόμα δυνατό να ολοκληρώσετε τη βόλτα σας με περίπου 60 psi. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές γρήγορες και εύκολες λύσεις για να σας επαναφέρουν στο δρόμο, εάν υπάρχει σχισμή στο ελαστικό που δεν σφραγίζει.

Κιτ επισκευής tubeless

Τα κιτ επισκευής tubeless είναι μια γρήγορη και εύκολη μέθοδος για να μπαλώσετε ένα ελαστικό tubeless. Ουσιαστικά το κιτ περιλαμβάνει ένα κομμάτι ελαστικού κορδονιού που το βάζετε με δύναμη στην στη σχισμή του ελαστικού. Το βύσμα γεμίζει την οπή και επιτρέπει στο στεγανωτικό λατέξ να λειτουργήσει σφραγίζοντας τη διάτρηση. Το κιτ αυτό είναι ένας πολύ γρήγορος και εύκολος τρόπος για να επισκευάσετε ένα τρυπημένο ελαστικό tubeless στο δρόμο και μπορείτε να συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε το ελαστικό για πολλά χιλιόμετρα μετά την επισκευή.

Σαμπρέλα

Η πιο κοινή μέθοδος επισκευής είναι η απλή τοποθέτηση μίας σαμπρέλας. Αυτή η επισκευή είναι ένας γρήγορος και εύκολος τρόπος για να επιστρέψετε σπίτι. Θα πρέπει να αφαιρέσετε τη βαλβίδα tubeless ξεβιδώνοντας τη ροδέλα ασφάλισης και στη συνέχεια να τοποθετήσετε μία σαμπρέλα όπως θα κάνατε με ένα απλό ελαστικό. Θυμηθείτε να ελέγξετε ότι δεν υπάρχει τίποτα αιχμηρό στο εσωτερικό του ελαστικού, όπως γυαλί ή αγκάθια, καθώς το στεγανωτικό μπορεί κάλλιστα να έχει σφραγίσει πολλά άλλα τρυπήματα με το αιχμηρό αντικείμενο ακόμα στη θέση του. Απλώς βεβαιωθείτε ότι έχετε μαζί σας μία εφεδρική σαμπρέλα μαζί σας και βεβαιωθείτε ότι η βαλβίδα είναι αρκετά μακριά εάν χρησιμοποιείτε ζάντες με μεγάλο προφίλ.

Οδηγός συντήρησης και επισκευής ελαστικών δρόμου tubeless

Μπάλωμα

Μόλις φτάσετε στο σπίτι (μετά την τοποθέτηση της σαμπρέλας) μπορείτε να επισκευάσετε μικρότερες τομές σε ένα ελαστικό tubeless με μπαλώματα. Συχνά κολλάμε ένα μπάλωμα και ενισχύουμε το ελαστικό εφαρμόζοντας κολλητική ταινία (duct tape ή gorilla tape) στο πίσω μέρος της επισκευής (στο εσωτερικό του ελαστικού) και μερικές φορές χρησιμοποιώντας κόλλα στιγμής στο εξωτερικό της οπής για να σφραγίσουμε το πέλμα ξανά, ωστόσο, συμβουλευτείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή των ελαστικών σας σχετικά με αυτό πριν προσπαθήσετε να κάνετε μία τέτοια επισκευή.

Τι γίνεται αν το ελαστικό χάσει την πίεση του αέρα;

Υπάρχουν δύο λόγοι για την ανεξήγητη απώλεια πίεσης στα ελαστικά tubeless. Πρώτος λόγος είναι απλώς ότι το σφραγιστικό λατέξ έχει στεγνώσει. Η απλή λύση είναι να συμπληρώσετε στο ελαστικό στεγανωτικό και αυτό θα πρέπει στη συνέχεια να σφραγίσει τις διαρροές αέρα.

Ένα άλλο πρόβλημα μπορεί να είναι χαλασμένη ταινία στεφάνης . Εάν το ελαστικό έχει χάσει την πίεση ή έχετε αλλάξει ελαστικά, η ταινία tubeless στο στεφάνι μπορεί να σχιστεί ή σε ορισμένες περιπτώσεις να ξεκολλήσει. Η αντικατάσταση της ταινίας στεφάνης εξασφαλίζει καλή σφράγιση με το στεφάνι και θα σφραγίσει τυχόν απαρατήρητες διαρροές.

Τι γίνεται όμως αν η τομή είναι πολύ μεγάλη για να επανασφραγιστεί με τις παραπάνω επιλογές;

Σε αυτή της περίπτωση δεν έχετε άλλη η επιλογή από το να αντικαταστήσετε το ελαστικό ή να συνεχίσετε να το χρησιμοποιείται με σαμπρέλα ενισχύοντας το εσωτερικά με ένα tire boot που ουσιαστικά είναι ένα κομμάτι ενισχυμένης ταινίας για σχισίματα που τοποθετείται εσωτερικά στο ελαστικό.

Μετάβαση στο περιεχόμενο